12.05.17, 12:00

Grzegorz Śliwa: Reklamy DOOH są niepoznane, a nie niedoceniane

Grzegorz Śliwa
Fot.: materiały prasowe

Rozmowa z Grzegorzem Śliwą, Prezesem firmy oraz pomysłodawcą systemu MyLED.

Kuba Wajdzik: Na przestrzeni ostatnich miesięcy Państwa firma zrealizowała badanie na temat rynku reklamy DOOH w Polsce. Jak Pan ocenia ten projekt? Skąd pomysł na to przedsięwzięcie?
Grzegorz Śliwa: Badanie, które zrealizowaliśmy było pierwszym tego typu projektem w Polsce i trudno było nam przewidzieć jego rezultaty. Obawy, które pojawiały się gdzieś na początku dotyczyły tego, czy uda nam się zgromadzić na tyle reprezentatywną ilość wypełnionych ankiet, żeby wyniki można było uznać za wiarygodne. Co więcej, kwestionariusz był dość wymagający, bo składał się z ponad 20 rozbudowanych pytań, ale jak widać nie stanowiło to problemu. W badaniu wzięło udział blisko 300 specjalistów związanych z branżą reklamową i co ważne, otrzymaliśmy wiele pozytywnych opinii i ocen tego projektu. Założenia i cele udało się zrealizować, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni. Odpowiadając natomiast na drugie pytanie - inspiracją byli przede wszystkim nasi klienci, którzy wciąż podkreślają, że brak badań na polskim rynku w tym zakresie oraz stosunkowo mała ilość informacji i wiedzy o możliwościach i technologii działania DOOH, znacząco wpływają na decyzje co do wykorzystywania go w kampaniach.

KW: Jak branża ocenia tę formę reklamy w porównaniu z innymi mediami?
GŚ: Z perspektywy czterech lat od kiedy MyLED jest na rynku to wiele się zmieniło. Zanim powstała nasza firma wraz ze wspólnikami realizowaliśmy kampanie na własnym ekranie. Przez cztery lata były to w 90 proc. realizacje dla lokalnych biznesów. Teraz na ekranach LED w całej Polsce pojawiają się duże brandy takie jak Skoda, Rossmann, OBI czy McDonald’s, które dzięki DOOH oraz naszemu systemowi mogą organizować kampanie reklamowe w mniejszych miejscowościach i wyświetlać swoje oferty. Nasi klienci cenią sobie te rozwiązania przede wszystkim ze względu na dostępność. W niektórych miejscowościach występuje problem z innymi formatami reklamowymi, który wskutek wprowadzonej ustawy krajobrazowej, niestety będzie się pogłębiał w przyszłości. Aktualnie DOOH - ze względu na technologiczne możliwości, jest postrzegany przede wszystkim jako innowacyjne medium, ale branża docenia go także jako atrakcyjne uzupełnienie kampanii, bo w łatwy sposób pozwala zwiększać zasięg działań reklamowych. 

KW: Mam jednak wrażenie, że reklamy DOOH w Polsce są niedoceniane. Mylę się?
GŚ: Zestawiając case’y kampanii DOOH realizowane w Polsce z tymi, które znamy z zagranicy, można mieć takie wrażenie, jednak bardziej skłaniałbym się ku stwierdzeniu, że reklamy DOOH są niepoznane, a nie niedoceniane. Jak wynika z naszych badań, digital OOH intensywniej zaczął się rozwijać mniej więcej na przestrzeni ostatnich dwóch, może czterech lat. Cały czas rynek uczy się jego możliwości i tego jak najlepiej i najefektywniej wykorzystywać to medium. Ponadto reklamodawcy podchodzą do niego jeszcze ostrożnie, ale opierając się na naszych badaniach i trendach, które wciąż przejmujemy z zachodu - ciekawych realizacji DOOH będzie w Polsce coraz więcej. Jako MyLED w ciągu trzech lat zorganizowaliśmy już siedem interaktywnych kampanii, z których większość emitowana była na kilkudziesięciu nośnikach. To bardzo dobry wynik, który tym samym zapowiada dobrą perspektywę dla wykorzystywania DOOH.

KW: Jakie możliwości DOOH w Polsce będą najczęściej wykorzystywane w ciągu najbliższych lat?
GŚ: Powołując się ponownie na nasze badania, za najbardziej interesującą możliwość respondenci uznali crossowanie DOOH z online’m. Dlaczego? Bo online łatwo mierzyć pod względem zainteresowania i zaangażowania. Digital OOH staje się ciekawym elementem, który w oryginalny sposób i w czasie rzeczywistym może przenosić działania online w przestrzeń offline. Pozwala tym samym zwiększać zasięg kampanii reklamowej. Rok 2016 jak i już 2017 pokazują, że klienci coraz lepiej rozumieją działanie medium i coraz efektywniej go wykorzystują łącząc w kampaniach różne możliwości, np. geotargetowanie, rotację różnymi spotami czy aktualizację treści w czasie rzeczywistym. Myślę, że przez najbliższe lata ta tendencja i wykorzystanie tych możliwości będzie się utrzymywać.

KW: Jakie są inne możliwości tego medium?
GŚ: Wspominałem już o crossowaniu kampanii DOOH z działaniami online, a także o tym, że treści na ekranach LED można aktualizować w czasie rzeczywistym. To jedne z najatrakcyjniejszych możliwości. Warto wspomnieć również o geotargetowaniu, gdzie klient dzięki naszemu systemowi może wybierać ekrany, znajdujące się najbliżej jego punktów sprzedaży. Tę funkcjonalność wykorzystuje właściwie każda marka realizująca kampanie DOOH w systemie MyLED. Poza tym DOOH w ciekawy sposób można łączyć z innymi mediami. W zeszłym roku we współpracy z City zorganizowaliśmy kampanię dla Radia Złote Przeboje, która polegała na synchronizacji playlisty radiowej z treściami, które wyświetlały się na ekranach LED. Wykorzystując DOOH możliwe jest zrealizowanie właściwie każdej kreatywnej koncepcji. Można nawet powiedzieć, że to medium dostosowuje się do kampanii, a nie odwrotnie.

KW: Na jakim poziomie rozwinięty jest polski rynek digital OOH jeśli chodzi o narzędzia - mam tu na myśli przede wszystkim jakość i technologię ekranów LED?
GŚ: Pod tym względem polski rynek jest dość podzielony. Jest sporo nośników, których jakość, parametry technologiczne oraz lokalizacja czynią je atrakcyjnymi dla reklamodawców, ale są też gorsze ekrany. Większość właścicieli, z którymi MyLED współpracuje dba o swoje nośniki cały czas je modernizując oraz wyposażając w nowe funkcjonalności czy technologie. W systemie MyLED dysproporcje występujące pod kątem jakości nośników, rozwiązaliśmy porządkując ekrany LED wg pięciu kategorii. O tym, do której z nich zostanie przyporządkowany dany ekran, decydują np. wielkość, lokalizacja, czy technologia, w którą jest wyposażony.

KW: Jak - wg Pana - wygląda przyszłość DOOH w Polsce i na świecie oraz jakie działania powinny być podejmowane, aby ta forma komunikacji dobrze się rozwijała, a realizowane kampanie były jeszcze ciekawsze i efektywniejsze?
GŚ: DOOH dobrze się rozwija i przyjmuje na polskim rynku. Będzie lepiej, kiedy zacznie funkcjonować w budżetach reklamowych jako medium o osobnej kategorii. Oprócz tego konieczna jest współpraca wielu podmiotów i edukacja w zakresie możliwości. Efektywność i ciekawość kampanii w dużej mierze zależą od kreatywności i pomysłów na wykorzystanie tego medium. Dowodem na to są chociażby zagraniczne case'y kampanii. Poza tym w Polsce istnieje, a może istniała bariera mentalna - odbiorca niechętnie angażował się w interaktywną zabawę. Zauważamy jednak, że mniej dotyczy to już młodszego pokolenia - Z, może i Y - które dorastając w dobie smartfonów, tabletów chętniej angażuje się np. w zabawy na cyfrowych nośnikach. Można to zaobserwować w centrach handlowych czy nawet na dworcach, gdzie są takie możliwości. Poza tym temat programmatic DOOH wkracza powoli do Polski, więc i to znacząco będzie wpływać na rozwój tej formy reklamy w naszym kraju.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Grzegorz Śliwa
Prezes firmy oraz pomysłodawca systemu MyLED służącego do planowania i realizacji ogólnopolskich kampanii DOOH. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży reklamowej, zdobyte podczas organizacji i realizacji licznych kampanii, wykorzystujących różne media i kanały komunikacji. W MyLED odpowiada za współpracę z klientami, a także organizuje i zarządza działem sprzedaży. W zakresie realizacji kampanii współpracuje z większością domów mediowych w Polsce oraz globalnymi markami.

Komentarze

Powiązane

17.02.18, 15:00
| reklama & PR » informacje
Opus B z kolejną kampanią Ranigast Max
Rozpoczęła się kolejna kampania telewizyjna marki Ranigast Max. Za koncepcję i realizację działań odpowiada Agencja Reklamowa Opus B.
17.02.18, 13:00
| reklama & PR » informacje
Alior Bank promuje Pakiet kredytowy dla firm
13 lutego br., ruszyła intensywna kampania promująca Pakiet kredytowy Alior Banku skierowany do klientów biznesowych.
17.02.18, 09:00
| reklama & PR » informacje
STS z umową sponsorską Polskiej Ligi Esportowej
Firma STS podpisała umowę sponsorską z Polską Ligą Esportową. Na jej mocy, STS uzyskał tytuł oficjalnego bukmachera topowych rozgrywek esportowych w kraju. Z tej okazji STS i Polska Liga Esportowa organizują mecz gwiazd, w którym weźmie udział 10 najlepszych zawodników polskich drużyn.
16.02.18, 20:00
| reklama & PR » informacje
Good One PR dla TuMieszkamy
Grono klientów agencji Good One PR powiększyło się o markę TuMieszkamy, zarządcę nieruchomości. Agencja zajmie się opracowaniem i realizacją planu komunikacji, relacjami z mediami oraz doradztwem w obszarze marketingu.
16.02.18, 19:00
| reklama & PR » ludzie
Magdalena Brejnak-Kowalska w VML
Do działu Client Service agencji VML dołączyła Magdalena Brejnak-Kowalska na stanowisku Account Director. Pokieruje zespołem zajmującym się mBankiem, w którym będzie odpowiadać za strategiczny rozwój biznesu Klienta i nadzór nad projektami 360 digital. 
16.02.18, 18:00
| reklama & PR » informacje
Snow PR dla Garmin Polska
Snow PR zajmie się kompleksową obsługą w zakresie public relations marki Garmin, producenta urządzeń wykorzystujących system nawigacji satelitarnej.
16.02.18, 16:00
| reklama & PR » informacje
Nie ma miłości bez procentów. Spot i bezalkoholowe piwo na rzecz Fundacji Rak’n’Roll
Fundacja Rak’n’Roll opublikowała w Walentynki w mediach społecznościowych spot pt. „Nie ma miłości bez procentów”, który ma przekonywać do przełamania tabu związanego z mówieniem o chorobie, ale przede wszystkim ma opowiadać o prawdziwej miłości Gosi i Dawida. 
16.02.18, 15:54
| internet » wydarzenia branżowe | reklama & PR » wydarzenia branżowe
Akademia WhitePress - startuje nowy projekt edukacyjny
WhitePress - największa w Polsce platforma realizująca kampanie influencer i content marketingowe  - uruchamia projekt edukacyjny skierowany do marketerów i właścicieli firm.  Eksperci Akademii WhitePress będą realizować temat przewodni projektu: "Wiedza oparta na praktyce".
16.02.18, 14:00
| reklama & PR » ludzie
Laura Sabella oraz Karolina Kowner w zespole Linkleaders
Laura Sabella (copywriter) oraz Karolina Kowner (ekspert Digital) wzmacniają kompetencje employer brandingowe w agencji Linkleaders.
16.02.18, 13:00
| reklama & PR » ludzie
Justyna Krzyżanowska przechodzi do New Age Media
Justyna Krzyżanowska objęła stanowisko International Marketing Manager w domu sprzedaży reklamy kinowej New Age Media. 
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 16.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz audiobooka.

do 15.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 14.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL