12.05.11, 22:58
Christina Foley: Polski rynek jest bardzo aktywny i konkurencyjny
Rozmowa z Christiną Foley, wiceprezesem ds. dystrybucji i rozwoju nowych działań dla portfolio kanałów AETN UK.
Rozmowa z Christiną Foley, wiceprezesem ds. dystrybucji i rozwoju nowych działań dla portfolio kanałów AETN UK.
Kuba Wajdzik: Kanały z portfolio AETN UK są na razie dostępne w małej liczbie stacji kablowych i na platformach cyfrowych. Czy prowadzą Państwo rozmowy w sprawie rozszerzenia dystrybucji o kolejne sieci i platformy cyfrowe? Kiedy można się spodziewać finalizacji rozmów?
Christina Foley: Obecnie nasze kanały są dostępne w Cyfrze+ i UPC, jak i w kilkunastu sieciach kablowych rozsianych po całej Polsce. Polska jest bardzo ważnym rynkiem dla rozwoju AETN UK i dlatego prowadzimy intensywne rozmowy na temat rozszerzenia dystrybucji o kolejne sieci kablowe i platformy cyfrowe. Mam nadzieję, że w ciągu najbliższych miesięcy będziemy mogli poinformować Państwa o szczegółach.
KW: Która ze stacji w Polsce jest dla Państwa kluczowym kanałem i dlaczego?
CF: HISTORY i Crime & Investigation Network to dwie bardzo różne propozycje programowe pod względem gatunkowym. Jeśli chodzi o ekspansję na polskim rynku, rozpoczęliśmy ją od HISTORY w 2008 roku, a niedługo później wprowadziliśmy HISTORY HD. Polska była pierwszym krajem europejskim poza Wielką Brytanią, w którym rozpoczęliśmy w 2010 roku nadawanie Crime & Investigation Network. Tym samym odpowiedzieliśmy na oczekiwania widowni co do kanału, który dostarczy propozycji programowych o wysokiej jakości i pozwoli zaangażować widzów w prezentowane historie. Crime & Investigation Network nadal przyciąga widzów przed telewizory na całym świecie. Dla przykładu, w Wielkiej Brytanii widzowie spędzają więcej czasu oglądając Crime & Investigation Network niż jakikolwiek inny kanał!
KW: Jak z dzisiejszej perspektywy ocenia Pani sytuację kanałów z portfolio AETN UK w Polsce?
CF: Pozycja kanałów HISTORY i Crime & Investigation Network na polskim rynku stale rośnie. Nasze produkcje kanału HISTORY: „Wszechświat” (The Universe), „II Wojna Światowa: Zaginione filmy” (World War II: Lost Films) czy „Na lodowym szlaku” (Ice Road Truckers) spotykają się z bardzo dużym zainteresowaniem mediów i wydawców. Podobną popularnością na naszych stronach internetowych i profilach na Facebooku cieszą się „Kobiety, które zabijają” (Snapped) oraz „Szeryf Steven Seagal” (Steven Seagal Lawman) z oferty Crime & Investigation Network. W tym roku chcemy kontynuować tę wzrostową tendencję, jak i zwiększyć poziom inwestycji w Polsce.
KW: Wprowadzała Pani na rynek europejski Crime & Investigation Network. Jak ocenia Pani sytuację kanału - czy zdobył zakładaną popularność? Jaki jest plan rozwoju na najbliższy okres?
CF: Crime & Investigation Network ma wielu bardzo oddanych fanów w Wielkiej Brytanii, Australii, jak również i w Polsce. W najbliższych miesiącach planujemy wyemitować kilka kontrowersyjnych i szokujących programów, w których zagłębimy się w motywacje najbardziej odrażających morderców takich jak Peter Tobin czy Dennis Nilsen. W wakacje zaprezentujemy również nowy serial dokumentalny „Kroniki uciekinierów” (Fugitive Chronicles).
KW: Od niedawna w Polsce można kupić reklamy w HISTORY. Czy przewiduje Pani uruchomienie sprzedaży reklam w kolejnym Państwa kanałach w Polsce?
CF: Na tym etapie koncentrujemy się na dalszym rozwoju kanału HISTORY w regionie.
KW: Rynek telewizyjny jest dzisiaj bardzo trudnym biznesem. Jak na tle innych krajów europejskich ocenia Pani nasz rynek i jego potencjał?
CF: Polska to wspaniałe miejsce do prowadzenia interesów. Pracuję w tej branży od ponad 20 lat i Polska w tym czasie niezmiernie zyskała na znaczeniu. Polski rynek jest bardzo aktywny i konkurencyjny, dlatego powinien być traktowany jako jeden z najważniejszych elementów jakiejkolwiek strategii biznesowej. Zarówno Crime & Investigation Network, jak i HISTORY weszły na rynek nieco później w porównaniu do naszych konkurentów, ale dzięki uczciwej i elastycznej ofercie oraz zapotrzebowaniu na dobrej jakości propozycje programowe jesteśmy w stanie kontynuować nasz rozwój.
KW: Coraz częściej nadawcy interesują się udostępnianiem swojego kontentu w internecie lub w usługach typu "wideo na życzenie". Jakie są plany AETN UK w tej dziedzinie na najbliższe lata?
CF: Ściśle współpracujemy z naszymi partnerami i dystrybutorami, by wspierać ich wewnętrzne strategie i dodatkowo dostarczać propozycji programowych, które wzbogacają ich podstawową ofertę.
KW: Produkcje 3D to jeden z najgorętszych ostatnio tematów telewizyjnych. Również kanał HISTORY zaprezentował niedawno serial „Wszechświat” w tej technice. Czy Pani zdaniem rzeczywiście jest to przyszłość telewizji? Przecież telewidzowie nie są jeszcze przygotowani, a sama technologia 3D jest znacznie kosztowniejsza w produkcji dla samych stacji. Czy kanały z portfolio AETN UK przewidują produkcję i emisję coraz większej liczby programów w 3D?
CF: Technologia 3D z pewnością odegra ważną rolę w telewizji przyszłości. Mając to na uwadze, poszukujemy obecnie możliwości produkcji programów w 3D i naszym zamiarem jest zaoferowanie ludziom większej liczby programów w tej technologii w najbliższych latach. Obecnie nasze kanały są dostępne w SD i HD, a tworzenie wysokiej jakości treści w technologii 3D jest bezpośrednim skutkiem potrzeb widzów na świecie. Istniejące zainteresowanie uzasadnia produkcję kilku kluczowych tytułów w 3D rocznie, które zaspokoją ten rosnący apetyt. Jak wspominałam wcześniej - ważne jest, by zrozumieć potrzeby naszych partnerów i dystrybutorów oraz wspierać ich w przyszłości poprzez wysokiej jakości treści, które będą udostępniać swoim abonentom w Polsce.
KW: Portfolio AETN UK jest bogate. Kilka miesięcy temu spekulowano na temat wprowadzenia kanału Bio na polski rynek. Czy rzeczywiście są takie plany? Czy też planowane jest wprowadzenie innych kanałów?
CF: Na każdym rynku udostępniamy kanały w oparciu o lokalny popyt i zainteresowanie dystrybutorów. Obecnie apetyt klientów i widzów na HISTORY i Crime & Investigation Network w Polsce przewyższa zapotrzebowanie na inne kanały, takie jak Bio czy MILITARY HISTORY. Aktualnie naszym głównym celem jest, by kanały HISTORY i Crime & Investigation Network w tym roku udostępnić większej liczbie gospodarstw domowych w Polsce.
KW: Dziękuję za rozmowę.
Christina Foley jest wiceprezesem ds. dystrybucji i rozwoju nowych działań dla portfolio kanałów AETN UK, w tym HISTORY, HISTORY HD, Bio, Bio HD, Crime & Investigation Network i Crime & Investigation Network HD, a także MILITARY HISTORY na terenie Wielkiej Brytanii, Irlandii, Afryki, Bliskiego Wschodu, Grecji, krajów Beneluksu, Skandynawii oraz Europy Środkowo-Wschodniej.
Foley odpowiedzialna jest za rozbudowywanie zasięgu portfolio AETN UK na terenie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki poprzez wprowadzanie różnego rodzaju kanałów linearnych i nielinearnych. Foley nadzorowała uruchomienie na nowych rynkach kilku kanałów AETN UK, w tym wprowadzenie na rynek europejski kanału Crime & Investigation Network, który w Polsce wystartował w marcu 2010 roku.
Przed podjęciem pracy w AETN UK w marcu 2009 roku, Foley pracowała przez dwa lata w Sparrowhawk International Channels oraz przez pięć lat w Crown Media na stanowisku dyrektora handlowego odpowiedzialnego za pełne portfolio kanałów, łącznie z kanałem The Hallmark Channel na różnych rynkach europejskich. Foley ma na swoim koncie 20 lat doświadczenia w branży europejskiej telewizji kablowej.
Komentarze